2010. február 16., kedd

Véres Valentin de mégse 3D, miaz? Supernatural 5x14

Megmondom őszintén, hogy azért nem írtam még meg a kritikát eddig, mert nem volt bátorságom leülni megnézni a részt. El is mondom miért. Egyrészt, mert ez volt a szünet előtti utolsó és hát bevallom nagy pironkodva, hogy ez nálam az abszolút sorozatnarkotikum. De teljesen illik is rá a metafora, hisz kezdetben nagyon jó volt és egyre jobb lett, mostmár nem élvezem csak rászoktam és nem tudok lejönni róla. Kell a léthez.
Én lusta vagyok, és kivárom a feliratot (mint ezt már említettem is), úgyhogy a sok túlbuzgó általában leelőz a kritikákkal (meg ami cikibb magával a megtekintéssel is). Persze ilyenkor a kíváncsiság győz, én meg a spoilermentes bekezdéseket gyorsan végigfutom, hogy mire is számíthatok.
Visszatérve tehát a késlekedés okára, pont a jó kritika miatt éreztem úgy, ha megnézem, tetszeni fog és nehezebb lesz az elválás. De végül rászántam magam.


A címben elhelyezett poénért és a sok mellébeszélésért elnézést kérek és megragadom az alkalmat a Szupcsi Valentin-napi - és egyben szünet előtti utolsó - részének kitárgyalására.

Megjegyzésképpen a "Szupcsi" elnevezést nem azért használom, mert olyan embertelen jófej vagyok, hogy már nem tudok beszélni csak rövidítésekben, hanem mert a szónak nálam múltja van. Aki kíváncsi annak le is írom. Szóval régen gportal-os oldalam volt, ciki, nem ciki. Hát ezt nagyjából akkor is tudtam, de próbáltam kilógni valamivel az össznépi Lószar-ból, ha ez mentségemre szolgál. (A Lószar jelentése egy másik külön sztori, de egyezzünk meg annyiban, hogy az valami nagyon trendinek hitt dolgot takar, ami egyébként egy vizuális merénylet.) Akkoriban indult be az "Odaát" fanatikusság is, és jöttek az undorítóbbnál-undorítóbb rajongói portálok. Mi meg Péter barátommal nagyokat röhögtünk rajtuk. Egyik nap rátaláltunk a a SupNat tökéletes elnevezésére is egy portál címben: Szupcsinaturál !!! Na tovább azt hiszem nem is kell magyaráznom a rövidítés zsenialitását.



Hát ahhoz képest mennyire felmagasztalták ezt a részt, nem kaptam többet egy átlagos epizódnál. (Most mindenki kiment köveket, meg romlott zöldségeket gyűjteni, tudom.) A színvonal nőtt, az kétségtelen. Jobb arányban voltak a testnedvek: kevesebb nyál, több vér. Sőt jó poénok is előfordultak. Magával a hangulattal nem is volt bajom. Sajnos én azonban az a fajta néző vagyok, aki szereti, hogy a kedvenc írók által megalkotott világa bizonyos szabályok szerint működik, tárolja az addig történteket és nem próbál az lenni ami nem lehet. Mindjárt ki is fejtem mire célzom:
Az oké, hogy beleszuszakolták az angyalokat a SupNat világba, de mindent velük magyarázni már túlzás. Értem ezalatt a trükkös el-arkangyalosítását és a mostani részben a Cupidó(k) angyalként való megjelenítését. Szóval ez már nem a keresztény mitológia. Most mér kell belezagyválni? Sokkal jobb lett volna, ha valamiféle szerelmi erőkből táplálkozó alacsonyrendű démonszerűség lett volna. De hát így ezt a bőrt is le tudták húzni szegény angyalokról, no meg Sam és Dean történetének előre megírtságát is mélyítették a szüleik kapcsolatának kötelezőségével. Mostmár elmondható, hogy a régi megkedvelt alaptörténetet teljesen kifordították, újraszabták, átfestették majd újra összevarrva eladták nekünk. Ebben az a felháborító, hogy azt hiszik ilyen hülye a néző.



A másik dolog Dean őrlődése. Nagyon érdekes, hogy megszámlálhatatlanszor említik Dean saját család utáni vágyát a harmadik évad óta. Sajnos azóta ezzel semmit sem kezdtek, maximum álmok, poénok vagy néhány nyálas beszélgetés alkalmával nyúlnak hozzá. (Jelzem én már régóta örülnék egy romantikus szálnak, mert legalább lenne valami értékelhető szál is, meg lenne egy női főkarakterünk is.) Mostmeg hirtelen előrukkoltak azzal, hogy Dean nem vágyik semmire, mert lelkileg üres. Akkor ez most mégis hogy? Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de a "részvégi bőgés"-ek már-már szokássá válása ciki. Különösen, ha ezt akarták cliffnek szánni.

Sam démonvér-függőségét szintén túlzásba vitték. Már az első szlopálása is elég gáz volt, majd kiteljesedett az elvonós résznél és végül azt hittem befejeztük az évadzáróval...de nem! Még kínozzák a dologgal az ártatlan nézőt. Pedig már Sam is bőszen mutogatja, hogy ideje leállni:


Node ezen hibák ellenére, mint már említettem ez egy jó rész volt. Az új lovas már kellett a képbe, és jól is sült el. Cas-t valami hihetetlen jól kihasználták mind erő mind humor szempontból, sőt még a színészi játékok is korrektek voltak. Bár nem tudom, hogy ezt a jedi erőt hányszor akarják még bevetni végső megoldásként, mert kezd unalmas lenni...de valahogy most ez is belefért az epizód sztorija miatt. Lehet, hogy most láttuk meg az alagút végén a fényt?

3 megjegyzés:

  1. Én örülnék neki, ha Sam valamilyen módon visszakapná az erőit, még ha korlátozva is. Nem feltétlen erre a jedi erővel kitépek belőled minden földi jót módon, de azért elkélne neki némi skill a gonosz ellen. Valljuk be, az a szerencsétlen tinifiú kinézete nem fogja megmenteni folyton :)

    A színészi játék abszolút jó, sőt hiteles volt. Misha Collins remekül alakítja Castielt, mindig tudok rajta mosolyogni,, még ha nem is csinál semmi viccesnek szánrar. Egyszerűen remek.
    Jaredről a rész vége felé komolyan elhittem volna, hogy pár éve még elvonóban élte élete napjait. Ami pedig Deant illeti, nos ő Dean. Rá sosem volt panasz.

    A résszel magával én is meg voltam elégedve. Sejtettem, hogy a második lovas is autóval fog érkezni, bár én Mustangra számítottam, ha már az első az volt. Persze nem panaszkodom erre a Nissan Escaladeből kiszálló, tolószékes emberkére sem, szerintem kifejezetten pozitív húzás volt. Amolyan nesze neked, én még nyomorékként is 100x többet érek, mint ti hárman érzetet adott a dolognak. Kíváncsi lettem volna, hogy Master Sam nélkül hogyan alakul a sorsuk. Abban egyébként biztos vagyok, hogy a harmadik lovast nem fogják legyőzni. Legalábbis a SupNat színvonala mindenképp megkövetelné, hogy ne a 4., hanem a 3. rosszfiú ússza meg a kvartettből. Legalábbis szerintem. Persze ez megint olyan, mint a 24-os gondolkodásom. Hiába, kialakul egy idő után.

    Egyébként már korábban is említették párszor, hogy - a sorozatban legalábbis - az angyalok néha rosszabbak, kegyetlenebbek, mint a démonok. Én, mint a "hülye" (no offense, meg amúgy is, none taken :)), kifejezetten jónak tartom, hogy önző, öncélú lényekként ábrázolják a fentieket (is). Amúgy is mindig a "rosszaknak" szorítottam (pl. Star Wars). Persze ez csak személyes vélemény, de nekem mindenképp tetszik ez a divine conspiracy szemlélet.

    VálaszTörlés
  2. Nem mondtam, hogy legyenek az angyalok mindenképpen jók. Csak hogy ne mindent velük magyarázzanak. A "néző hülyének nézése" résznél a történet következetlenségére utaltam, nem az angyalábrázolásra.
    Egyszerűen csak hiányzik a nemes egyszerűség amit az első két évad képviselt. Mert most azt látom, hogy visszanyúlnak minden aprósághoz a sztoriban, kidíszítik mint egy katólikus templomot majd visszahelyezik és örülnek a fejüknek, hogy ez mekkora király.

    VálaszTörlés
  3. Szupcsihoz már nem értek, de maga a szó háttértörténetéhez már annál inkább. :D
    Igen, igen, emlékszik Péter barátod arra a sok ECDL-es délutáni órás, hétvégi Lószarozásos órákra. Priceless.

    VálaszTörlés