2010. május 7., péntek

Kritika: Everybody Hates Chris

OFF! Most nem fogok mentegetőzésekkel kezdeni, csak kijelentem: Nem volt gépem, így nem volt alkalmam írni...de így is mindenki megvolt nélkülem. Itthon jelenleg van, még szurkolok egy laptopért amit elvihetek Szegedre is...hát meglátjuk. OFF vége!

Nos jelezték, hogy csak negatív kritikáim voltak. Nem tudom, hogy a hiba az én készülékemben van-e, vagy sikerült kifognom egy lósz.r hullámot...de sajnos nem találtunk egymásra a blog indulása óta egy sorozattal se IDÁIG. Mert ez bizony jó!
Ez nem pilot kritika lesz, mert ledaráltam 3 évadot, és nem emlékszem az első részre. XD (Bocsi!) Megpróbálok spoilermentesen (hmmm sitcomokban spoiler: van ilyen egyáltalán???) írni róla egy szösszenetet.

Egy 2005-ben startoló sorozatról van szó ami szerintem méltánytalanul hanyagolt. Én is csak azért próbáltam be, mert a Szupcsi csatornája vitte (The CW) és sokat láttam a reklámját = beégett az agyamba.
A Mindenki utálja Christ! egy fekete vígjáték. Én speciel nem vagyok oda az afroamerikai filmekért (mert süt róluk a "Le a fehérekkel amiért lesz.rnak minket, mi is tudunk filmet csinálni." mentalitás), de itt semmi ilyenről nincs szó. A kínos helyzetek és a kemény leteremtések nagyrésze olyan, mint amiket mi is elszenvedtünk a családunktól. Néha az apuka és az anyuka még túlságosan is emlékeztetett az én őseimre. Szóval a lényeg, hogy egy nagyon aranyos és könnyed családi komédiáról van szó.

A sztori Chris Rock gyermekkorának története lenne, de igazából szerintem annyi köze van a valósághoz mint Püspökladánynak Jézushoz. Adott a szegény család (apa, anya, Chris, kisöcsi, hugica), egy nagyon tré környék (Brooklyn) és a 80-as évek. Chris egyedüli feketeként jár egy fehér suliba ahol sokat bántják, emellett még a környékükön sem valami nagymenő, sőt otthon is neki kell húzni az igát a testvérei helyett. Joggal a cím: Mindenki utálja Christ! Vagyis nem mindenki, hiszen van egy barátja a suliban (Greg) akit legalább annyira utálnak mint Christ, éppen ezért keresik inkább egymás társaságát. Node itt nem állunk meg, hiszen kapunk még egy csomó fergeteges karaktert.
Az apuka (Julius) két állással és határtalan sóherséggel próbálja fenntartani a családot, miközben az anyuka (Rochelle) gettósznobként tündököl a szomszédok előtt. Plusz megkapjuk a gettóban élők krémjét, akik között van zsebes, dilis csöves, élelmes boltos, pletykafészek fodrászlány, csomagtartóból lopott áruval kereskedő üzletember és szoknyavadász temetkezési-vállalkozó.

Chris Rock maga narrálja a történetet, amitől pörög végig az egész. Mostanában elég sok sorozatban lövik el ezt a mesélős dolgot, de valahogy ennek pont ez adja a báját, és persze a Leslie Nielsen-t is lealázó elmebeteg bevágások. Végül pedig a cseresznye a habra: a zene ami embertelen hangulatot ad.

Összegezve nagyon bejött ez a sorozat. Nem is nagyon tudok (/akarok) negatívumot írni róla. Szerintem egy próbát mindenkinek megér, aki jót akar röhögni. Én ezt kivételesen magyarul ajánlanám, mert szerintem élvezhetőbb az angolnál (Chris Rock beszédstílusa elég idegesítő hosszútávon, viszont a magyar narráció okés), de persze ízlések és fotonok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése