2010. március 8., hétfő

Technikai malőr

Mostanában nem igazán írtam, pedig már összegyűlt vagy 5-6 megírandó kritikám. (Ezekkel jelentkezni is fogok később.) Nos a kimaradásom oka a számítógépem, ugyanis meghalt. Ez elég kínos helyzet, ugyanis nemcsak blogot nem tudok így vezetni, de a jó kis netsebességem sem tudom kihasználni (ami szerintem így folyamatosan ablakon kidobált pénz). Most itthon tengődöm a régi szobámban a régi gépemnél, de amint visszamegyek Szegedre, az első dolgom lesz elvinni a gépem vmi szervízbe.

Előre elnézést kérek a hozzá nem értő csipogásomért, de valahol akkoris ki kell dühöngjem magam. A gépem története úgy volt, hogy vettünk egy SuliNet-es gépet. Nem volt olcsó, középkategóriás elemekből lett összeválogatva...mmint elvileg...azért elég kíváncsi lennék milyen bóvlikat sikerült végül beleszerelniük... Nem bízom a SuliNetben, de hát ha már volt támogatás, használjuk. Hát amint elhoztuk, már nem működött. Újra lett telepítve (eredeti Windows-al) legalább 2x, ezzel a bolt részéről megvolt oldva az ügy. Ennek ellenére a gép néha egyszerűen nem akart elindulni (monitorba nem érkezett jel, de a gép elindult), ezért visszavittük ismét. Azt mondták nekik nem sikerült a problémát reprodukálni...NC. De működött végülis a jópár "reset" által okozott kényelmetlenség ellenére...már amennyire használtuk. (Van megbízhatóbb gépem is, amiről most írok pl.) Aztán elkezdődött a suli, új helyre költöztem. Az ősökkel arra döntöttünk, hogy a SuliNet-est viszem el. (Mekkora baklövés volt!) Úgy 2 hónapig tűrhetően viselkedett a drága, de aztán elszabadult a pokol. Először csak ezt a rejtélyes el-nem-indulást produkálta egyre gyakrabban, amin már sokszor 3-4 "reset" segített csak. Később pedig elindulás után úgy 5-6 perc múlva újraindult magától. Aztán elkezdte a napjaimat kékhalálokkal tarkítani rögtön elindítás után. Végül oda jutottunk, hogy 20x is benyomhatom a "reset"-et legjobb esetben is csak kék halált, rosszabban meg a nagy 0 zúgást kapom fekete képernyővel.

Tudom most az informatikusok mindkét kezükkel az arcukat csapkodják, hogy
"Ez a lány mekkora technikagyalázó idióta, hiszen a gépnek csak az a baja...."
Sok befejezést gondoltam már át én is. Szerintem a gépem egy kalap szar, valahol itt kezdeném. De a hibák jellegéből ítélve BIOS probléma is lehet. Sőt én a Nod32-ből is kinézem, hogy elkeresget egy vírus vagy féreg víg társaságában. Ki tudja?! Tehát döntöttem: SZERVÍZ

2 megjegyzés:

  1. Ilyenem nekem is volt anno, de nem emlékszem, hogy oldottam meg. Leszámítva azt a pár erősebb ctrl+alt+cipőtalp kombót, ami után 1.5 évig ment.

    A kékhalál mindenképp hardver hibára utal, én memóriára tippelek. A táp mindenképp csere, egy 450-500W-osra. Esetleg a HDD rakoncátlankodhat még, érdemes azt is kipróbálni, ha van másik.

    VálaszTörlés
  2. Gondolom most már jó a géped (látva a postokat). Mennyibe fájt a szerviz, mit mondtak hibának?

    VálaszTörlés